ההסכם הגרעיני • אובמה התקשר לנתניהו: "נמשיך לדאוג לישראל"

    דוד לזר No Comments on ההסכם הגרעיני • אובמה התקשר לנתניהו: "נמשיך לדאוג לישראל"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלילה (שישי) התקשר נשיא ארה"ב ברק אובמה ממטוסו אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת בכדי לעדכן אותו על פרטי ההסכם שהושג בין שש המעצמות לבין איראן בסוגיית הגרעין.

    בשיחת הטלפון אמר הנשיא לראש הממשלה נתניהו כי "הסכם המסגרת מייצג התקדמות משמעותית בדרך לפתרון ארוך טווח בסוגיית הגרעין", לדברי הנשיא האמריקאי, "ההסכם יקטע כל אפשרות של איראן להגיע לפצצה, ויבטיח כי תכנית הגרעין שלה תשמש לצרכים אזרחיים בלבד", לדבריו, "ההתקדמות לקראת הסכם עם איראן לא הפחית את דאגתה של ארה"ב מפני תמיכתה של איראן בטרור ובאיומיה כלפי ישראל".

    מנגד טען נתניהו במהלך שיחתו עם אובמה כי ההסכם עם איראן "יאיים על קיומה של מדינת ישראל ויעניק לתכנית הגרעין שלה לגיטימציה להגביר את תוקפנותה במזרח התיכון", לדברי ראש הממשלה, "ההסכם שהושג לא ימנע מאיראן פצצה, אלא יסלול עבורה את הדרך אליה".

    נתניהו הוסיף ואמר לאובמה כי "הבעתי את התנגדותה הנחרצת של ישראל למסגרת ההסכם עם איראן, המהווה סכנה חמורה לישראל, לאזור ולעולם. העסקה תגביר את הסיכונים להתחמשות גרעינית אזורית ולמלחמה. האלטרנטיבה היא לעמוד בנחישות ולהגביר את הלחץ על איראן עד להשגת הסכם טוב יותר".

    יצוין, כי בעקבות ההסכם, נתניהו יכנס היום לפני הצהריים את שרי הקבינט לדיון מיוחד בסוגייה.

    ד"ר יובל שטייניץ, שר המודיעין, אמר בתגובה להסכם כי "בשעה שנציגי המעצמות לוחצים ידיים עם האיראנים בלוזאן, איראן ממשיכה במסע הכיבושים והטרור שלה בתימן, ברחבי המזרח התיכון, ומשתלטת על מצרי "בב אל-מנדב" המובילים לים סוף ותעלת סואץ".

    לדבריו, "החיוכים בלוזאן מנותקים מהמציאות העגומה, שבה איראן מסרבת לעשות וויתורים בנושא הגרעין וממשיכה לאיים על ישראל וכל שאר המדינות במזרח התיכון".

    "מאחר שההצהרה רחוקה מלהוות הסכם של ממש, אנחנו נמשיך במאמצנו להסביר ולשכנע בעולם בתקווה למנוע הסכם גרוע, או לפחות להכניס בו תיקונים ושיפורים", אמר שטייניץ.



    0 תגובות